torsdag 14 oktober 2010

Erika skapar

Fick ett mejl med ett superfint projekt - detta fantastiska hus - skapat av Erika Mattsson.
Kolla och njut! Helt underbart eller hur?


Så här skriver Erika om sitt byggprojekt: "Huset är byggt på en vit stomme av papp som tillverkas av Doodlebug design. Själva huset kommer utstansat i färdiga bitar med monteringsanvisningar och en instruktion (som hade varit bra om jag läst innan jag började!) När man byggt huset börjar det roliga. Jag har klätt mitt hus med två matchande papper från Ladybug and friends som jag hade turen att vinna på Frändescrappen i en tävling som Pysselakuten sponsrat. Eftersom husklädseln består av flera småbitar var det lätt att få ut hela fasaden ur ett ark.

Taket är gjort i sektioner och vågorna (takpannorna) är utstansade med qk-bård. Lite fluid chalk (chestnut roan och creamy brown) runt alla kanter för att framhäva vågformen. Trappan, dörren och skorstenen kläddes i självklistrande cardstock från DCWV. De vita detaljerna är ur papperskorgen, spillbitar av akvarellpapper klippta med mönstersax. En grön snirkel från sizzix och några små rosor i blomlådan fick komplettera mitt hus.

Jag funderar på att plundra min gamla legolåda på lite svagströmselektronik för att belysa det innifrån men det får bli en senare fråga. Nu är det dags att flytta in!"

Tusen tack Erika för inspirationen!!! Vi vill se mer sådant - så glöm inte att mejla mig - Anki - era alster skapade av material från Pysselakuten!

Kramar och 1 dag närmare Vänerscrappen!!
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar