lördag 6 augusti 2011

Bröllopskort av Elisabet

Hej och trevlig helg på er!

Idag är det lite underligt väder. Ena stunden vräker regnet ned och sen helt plötsligt dyker solen upp.
Jag håller tummarna för att solen skiner ett tag till.

Idag vill jag visa Er ett nya alster ifrån Elisabet. Denna gång är det Bröllopskort!


Visst är de fina? Några av er ville ha beskrivningen till Elisabets Stjärnkort - den har ni här:

Mall:
Beskrivning:
"De tre kortsidorna är 30 cm. Kortbasen gör jag genom att skära till ett papper som är 30 x 26 cm, gör en prick vid 15 cm på den sida som är 30 cm och lägg pappret i skärmaskinen och skär mellan pricken och hörnet på andra sidan på båda sidor. Nu är kortbasen i en trekant.

Gör en prick vid 15 cm på varje långsida och biga, nu är kortet uppdelat i tre mindre trekanter + en trekant i mitten. Mät 5 cm upp mot toppen av varje trekant och biga. Kortbasen är nu färdig och vik till den där du bigat.

Nu återstår bara att dekorera på valfritt sätt! Jag tar oftast ett enfärgat papper som bas och skär till olika papper enligt bilderna. Man kan även ta ett dubbelsidigt papper om man vill göra kortet lite snabbare. Denna gång valde jag att dekorera med spets men kortet blir fint även utan den.

Hälsningar

Elisabet"
 
Lycka till och skicka gärna in fler alster och dela med er av vad ni skapar.

Soliga (just nu i alla fall ;-) hälsningar
Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar