tisdag 22 mars 2011

Inspiration från en dag på Reprint...

Liza bjöd med mig till en återförsäljarträff på Reprint förra söndagen :) Jag följde självklart gärna med! Vi fick gå på tre små kurser & på en blev vi inspirerade till att göra om ett vanligt traditionellt påskägg... jättekul idé nu inför den väntande påsken, eller hur?!

Vi målade med acrylfärg som bas och lät det torka. Därefter prydde vi ägget med bitar av Tim Holtz läckra tejp som dessutom finns inne på Pysselakuten... ett MÅSTE ibland scrapsakerna enligt mig ;)
Sedan målade vi över vissa delar med Krackeleringsfärg även den Tim Holtz... just min färg ville inte riktigt krackelera, hm! Hoppas Liza lägger in sitt ägg här på bloggen för det fungerade & blev jättehäftigt... finns även inne på Pysselakuten för er som vill se det live.Eftersom det är kort om tid en sådan dag så har jag gjort mitt ägg färdigt hemma. Lade till de stämplade swirlarna bland annat.
Så nu är det bara att sätta igång med scrappa påskägg tjejer & killar :)
KramiZ Ullkika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar