torsdag 10 november 2011

Lykta, tändsticksask och anteckningsbok

Hej på er!
Hur har ni det i höstmörkret? Har inspirationen infunnit sig?
Själv har jag längtat efter att få tid att skapa den fina lyktan som finns i det senaste nr av Inzpira. Igår kväll tog jag mig äntligen tid.

Här har ni resultatet. Har använt mig av de senaste Maja Design DP.

Så här ser lyktan ut inuti. Fönstren har jag gjort med genomskinlig plast som jag embossat.

Locket sett från ovan. Använt Marta Stewart punch till handtaget. Löv och rosor från Pysselakuten.

Här är den färdiga lyktan. Har använt mig av ett elektriskt värmeljus - så att inte alstret brinner upp ;-)Har stansat ut snöflingor (den stora med min Stampin Up stans) och grenar. Spets från Stampin Up.
Pärlor från Pysselakuten.

Sedan har jag altrat en tändstsicksask med matchande Maja Design DP. Ängeln är en "ängelknapp" som finns i butiken.

Till sist vill jag också visa er en altrad anteckningsbok. Även dessa finns i butiken .

Stämpeln är ett vinterlandsskap som jag embossat med vintage embossing - det syns lite dåligt från den här vinkeln - men här har ni ett försök till närbild:

Måste ju också ta en liten närbild på den söta ängeln:

Hoppas ni fått lite inspiration. Vore jättekul att få se vad ni skapar - ex.vis med de nya fina Maja Design DP eller kanske ngt från senaste Inzpira magasinet.

Må så gott i höstmörkret!
Kram - Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar