tisdag 4 maj 2010

Old memories



Hejsan!

Hoppas att allt är väl med er så här i regnrusket. Idag var det verkligen kallt...brrr......men solen är förhoppningsvis på gång snart igen.

Idag vill jag visa er ett kort som jag gjort till vår utmaning hos SCACD - där vi skall göra ett kort i gammeldags stil - och bara använda färger som svart, sepia, brun, beige.
Jag bestämde mig för att använda Little Suzanne.

Färglade henne med mina Copic Sketch (ni vet väl att Liza nu har Copic Ciao i butiken??!!! Mejla mig ifall ni vill har frågor kring vilka färger som är bäst att börja med så skall jag försöka svara så gott jag kan. Om ni vill ha lite mer information om hur färgerna är uppbyggda - så hittar ni en bra beskrivning här.
Lade till lite blommor, dew drops, samt använde mig av mina Spellbinders för att skära ut bilden. Oh - höll på att glömma - lite Vintage stickles på hennes top också ;-) Det fina DP hittar ni hos Liza också.
Kram Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar